Η Μαριέττα δίνει και τα ρέστα

Δελτίο Τύπου του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού

«Μακεδονία» φαρδιά-πλατιά γράφει στην περιοχή των Σκοπίων ο χάρτης του βιβλίου Ιστορίας της Γʼ Λυκείου.

Τώρα μπορούμε να κατανοήσουμε τον νεολογισμό του Κώστα Καραμανλή «νέος πατριωτισμός». Είναι προφανώς ένας πατριωτισμός που εκδηλώνεται για μια Ελλάδα που τα σύνορά της φτάνουν μέχρι την Καβάλα, έτσι ακριβώς όπως απεικονίζεται στο νέο βιβλίο Ιστορίας της Γʼ Λυκείου.

Για Μακεδονία δεν υπάρχει λόγος. Είναι εκτός ελληνικών συνόρων, ενσωματωμένη στην Βουλγαρία, στην οποία αποδίδεται και η Δυτική Θράκη. Ως προς τους Μακεδόνες δεν ήταν παρά «γηγενείς» που υποχρεώθηκαν να δηλώσουν Έλληνες ή Βούλγαροι!

Για το νέο ανοσιούργημα, απείρως χειρότερο από το βιβλίο της ΣΤʼ Δημοτικού, η «Νέα Διακυβέρνηση» δεν έχει κανένα άλλοθι. Διότι ανατέθηκε στη συγγραφική του ομάδα απʼ ευθείας από την Υπουργό Παιδείας κ. Μαριέττα Γιαννάκου. Αξιολογητής του βιβλίου είναι ο στενός συνεργάτης της και πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας Αθανάσιος Βερέμης. Επικεφαλής της συγγραφικής ομάδας είναι ο κ. Σβολόπουλος, πρόεδρος του Ινστιτούτου της ΝΔ «Κωνσταντίνος Καραμανλής» και επίσημος βιογράφος του Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Ο ΛΑ.Ο.Σ. υποψιάζεται ότι παίρνει σάρκα και οστά η αναγγελία - προειδοποίηση της Προέδρου της Βουλής κ. Μπενάκη, για περιορισμό των συνόρων και της εθνικής μας κυριαρχίας. Ίσως δε οι εκλογές της 16ης Σεπτεμβρίου να είναι για όλους εμάς η τελευταία ευκαιρία νʼ αναχαιτίσουμε αυτό τον κατήφορο.

ΟΥΤΕ ΜΑΡΡΙΕΤΑ ΚΑΙ ΙΛΧΑΝ, ΟΥΤΕ ΔΡΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΧΑΤΖΗΟΣΜΑΝ



δεν θα σας πούμε εμείς τι θα πρέπει να προσέξετε
απλά θα επισήμανουμε πως υποτίθεται πως πρόκειται για Έλληνα υποψήφιο βουλευτή!!!!!!

Περιορισμός των συνόρων

Δελτίο Τύπου του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού

Η κ. Μπενάκη-Ψαρούδα επισκέπτεται τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια μετά την εκλογή του και προαναγγέλλει «περιορισμό των εθνικών συνόρων».

Χρειάστηκε τρία περίπου χρόνια για να μπορέσει η κ. Άννα Μπενάκη-Ψαρούδα να «διευκρινίσει» ότι όσα υπό μορφήν κατευθυντήριας γραμμής υπέδειξε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας δεν αφορούσαν στα γεωγραφικά σύνορα της χώρας μας. Αντιλαμβανόμαστε τη δυσκολία της διότι η αναφορά της σε «εθνικά σύνορα και ένα μέρος της εθνικής κυριαρχίας που θα περιοριστούν» είναι σαφής και συγκεκριμένη. Ασφαλώς δε σε τόσο σοβαρά θέματα δεν αναφέρεται κανείς «ποιητική αδεία». Τα εθνικά σύνορα ασφαλώς και είναι γεωγραφικός προσδιορισμός και ο περιορισμός τους δεν μπορεί αόριστα να αφορά στη διακίνηση ανθρώπων, κεφαλαίων και υπηρεσιών, που ούτως ή άλλως όλα αυτά συνέβαιναν και υπήρχαν ακόμη και πριν συμπληρώσουμε 25 χρόνια συμμετοχής μας στην Ε.Ε.

Σε κάθε περίπτωση προκαλούμε την κ. Μπενάκη να μας υποδείξει αντίστοιχο κείμενο αλλού Ευρωπαίου πολιτειακού παράγοντα, που να προαναγγέλλει, χάριν όλων αυτών που επικαλείται, συρρίκνωση των συνόρων και της εθνικής κυριαρχίας της χώρας του.
-
Κύριε ΤουρκοΒούλγαρε Καραμανλή θα μας μικρίνετε και τα σύνορα τώρα;
Το παίζεις και εθνικιστής για να μαζέψεις ψήφους κακόμοιρε.
Και κανένας να μη σε ψηφίσει πάλι εσυ θα βγείς!Απλά θες να γλιτώσεις τα αυγά που έφαγε ο Bush όταν των βγάλανε οι Illuminati πρόεδρο της Αμερικής!

Αναγνώρισε Τουρκική μειονότητα ο κουμπάρος του Ερντογάν

Μετά το ανθελληνικό σχολικό βιβλίο ιστορίας και Τούρκος υποψήφιος στη Νέα Δημοκρατία.
karamanlis1.jpg
Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Πρώτο Θέμα, ο Ορχάν Χατζή Ιμπράμ, υποψηφίος της Νέας Δημοκρατίας στο νομό Ξάνθης, δήλωσε σε ερώτηση για το πώς αυτοπροσδιορίζεται: «Ως Τούρκος. Όπως δικαίωμα κάθε μουσουλμάνου είναι ο εθνοτικός αυτοπροσδιορισμός, έτσι και εμένα είναι δικαίωμά μου να δηλώνω ότι είμαι Τούρκος». Και αυτό ο Κώστας Καραμανλής το δέχτηκε ΚΑΝΟΝΙΚΑ!!! Ο Ιμπράμ είναι δικηγόρος που έχει υπερασπιστεί την Τουρκική Ένωση Ξάνθης σε όλες τις βαθμίδες των δικαστηρίων και όπως δηλώνει, «επιθυμώ την είσοδό μου στη Βουλή ώστε να υπερασπιστώ τα δικαιώματα των Τούρκων της μειονότητας». Δηλαδή πρόκειται για κανονικότατη προδοσία από την Νέα Δημοκρατία. Ο Κώστας Καραμανλής, σε σχετική ερώτηση που δέχτηκε κατά την συνέντευξή του στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, όχι μόνο υπερασπίστηκε την υποψηφιότητα του Τούρκου στο κόμμα του, αλλά αναγνώρισε ευθέως Τουρκική μειονότητα στην Θράκη, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «εκεί οι άνθρωποι είναι Έλληνες πολίτες, με μουσουλμανικό θρήσκευμα και διαφορετικές εθνοτικές καταβολές. Είναι Πομάκοι, είναι Αθίγγανοι και είναι και Τουρκογενείς»!

Παρομοίως όμως και κατά την πρόσφατη τηλεοπτική αναμέτρηση των πολιτικών αρχηγών, ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας και πρωθυπουργός των ηλιθίων, απέφυγε χαρακτηριστικά να αναφέρει ότι θα θέσει veto για την είσοδο των Σκοπίων στους διεθνείς οργανισμούς, και στην προσπάθειά του αυτή απαντούσε με αοριστολογίες. Και τέλος δεν είναι ανάγκη να υπενθυμίσουμε ότι παράλληλα υποστήριξε και υποστηρίζει σταθερά και αμετάπιστα την ένταξη της Τουρκίας στην Ε.Ε.

Αυτή είναι η Νέα Δημοκρατία.



Πηγές: Altermedia News Hellas

Ο Γ.Καρατζαφέρης αποστομώνει τον Σκοπιανό Υπουργό Εξωτερικών Μιλοσόσκι


Καμία απάντηση δεν έδωσε ο Σκοπιανός Υπουργός Εξωτερικών Α.Μιλοσόσκι στα επιχειρήματα του κ. Καρατζαφέρη αναφορικά με το όνομα των Σκοπίων και την αλυτρωτική - εθνικιστική προπαγάνδα εναντίον της Ελλάδας.


Ο. κ. Καρατζαφέρης -παρουσία 300 και πλέον ευρωβουλευτών, στελεχών της Ε.Ε., διπλωματών, δημοσιογράφων και πολυάριθμων τηλεοπτικών δικτύων- ζήτησε από τον Σκοπιανό ΥΠΕΞ να χρησιμοποιεί το όνομα «Βαρντάρσκα» για την χώρα του και του ζήτησε να πληροφορήσει τους παριστάμενους σε ποια γλώσσα μιλούσαν και έγραφαν ο Αριστοτέλης, ο Φίλιππος και ο Αλέξανδρος. Του θύμισε ότι η Ελλάδα έχει πάντα το δικαίωμα να προβάλει βέτο στην ένταξη των Σκοπίων στην ΕΕ και υπογράμμισε ότι η Μεγάλη Βρετανία δεν έγινε ποτέ δεκτή στην τότε ΕΟΚ με αυτό το όνομα, αφού ο αείμνηστος στρατηγός Ντε Γκωλ απαίτησε -λόγω της γαλλικής Βρετάνης- και πέτυχε να ενταχθεί μόνο ως «Ηνωμένο Βασίλειο». Ο κ. Καρατζαφέρης ζήτησε από τον Σκοπιανό ΥΠΕΞ να σταματήσει η χώρα του την εθνικιστική προπαγάνδα κατά της Ελλάδας και τον ρώτησε πότε και πού πρότεινε η ΦΥΡΟΜ οποιαδήποτε φόρμουλα συνεννόησης στην Ελλάδα αναφορικά με την ονομασία των Σκοπίων.


Ιδιαίτερη εντύπωση έκαναν τα αντίγραφα από γιουγκοσλαβικό γραμματόσημο του 1939 που το γραφείο του Γ.Καρατζαφέρη μοίρασε σε ευρωβουλευτές και στελέχη της Ε.Ε. όπου παρουσιάζεται ο χάρτης της Γιουγκοσλαβίας και φαίνεται καθαρά ότι τα Σκόπια ονομάζονταν επισήμως «Βαρντάρσκα», ενώ ιδιαίτερα σχολιάσθηκε το γεγονός ότι ο Σκοπιανός ΥΠΕΞ ομολόγησε την ανεπάρκεια των γνώσεων του αναφορικά με τον Αριστοτέλη και τον Αλέξανδρο...

Πηγές: Ελληνικές Γραμμές

Κωνσταντίνου Πόλις

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια πόλη που την έλεγαν Κωνσταντινούπολη. Νεα Ρώμη, Κωνσταντίνου πόλις, βασιλεύουσα, βασιλίδα των πόλεων. Θεοφύλακτη. Απλά Πόλη. Τα χρόνια πέρασαν από τότε που ο Κωνσταντίνος έκανε το Βυζάντιο Νεα Ρώμη και η Νέα Ρώμη έγινε Κωνσταντίνου Πόλις και όσο οι Έλληνες θυμούνταν το αρχαίο «συν Αθηνά και χείρα κίνει» ο Θεός συνέχισε να φυλά την θεοφύλακτη. Άβαροι, Πέρσες, Άραβες, Πατσινάκες συνετρίβησαν ο ένας μετά τον άλλο μπροστά στους υπερασπιστές της.


 



 


Μετά οι Έλληνες αποφάσισαν ότι αφού ο Θεός προστάτευε τη Θεοφύλακτη τέτοια δαπανηρά πράγματα όπως όπλα, στρατοί και πλοία ήταν περιττά και ηγέτες που ξόδευαν τα λεφτά του κράτους σε τέτοια αντικείμενα ακόμα πιο περιττοί. «Περιέργως» πως μετά απ΄ αυτό η Θεοφύλακτη έπαψε να είναι και τόσο Θεοφύλακτη. Το 1204 είχαμε το πρώτο σημάδι μα καθώς οι Έλληνες κούνησαν λίγο ως πολύ και αυτοί το χεράκι τους επί Λασκαριδών και Μιχαήλ Η του Παλαιολόγου η Κωνσταντινούπολη ξανάγινε Ελληνική μόνο και μόνο ώστε οι επόμενοι Παλαιολόγοι να ξεχάσουν το μάθημα και πάλι. Το 1453 ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος έπεφτε νεκρός υπερασπίζοντας την Βασιλεύουσα και πάνω από όλα την τιμή του ίδιου και της πατρίδας. Ο πρόγονός του ο Ανδρόνικος ο Β’ είχε διαλύσει το στόλο και το μεγαλύτερο μέρος του στρατού σαν αντιοικονόμικα


Κι άλλα χρόνια πέρασαν και η Πόλη παρέμεινε υπό το ζυγό. Μέχρις ότου το 1821 μία από της Ελληνικές επαναστάσεις επιτέλους πέτυχε. Και το 1919 ο Ελληνικός στόλος ήταν στον Κεράτιο και ο Ελληνικός στρατός στην Κωνσταντινούπολη. Τον επόμενο χρόνο οι Έλληνες φρόντισαν να βγάλουν τα μάτια τους μόνοι τους καταψηφίζοντας τον άνθρωπο που είχε φέρει τον Ελληνικό Στρατό στη Σμύρνη και την Κωνσταντινούπολη μόνο και μόνο για την καταστροφή να ακολουθήσει λιγότερο από δύο χρόνια αργότερα. Η ιστορία τιμωρεί…



Το 1924 υπήρχαν στην Κωνσταντινούπολη ακόμα 200,000 Έλληνες. Η «Νεα Τουρκία» μας έδειξε από την αρχή πόσο νέα ήταν συνεχίζοντας το έργο της σφαγής με το οποίο είχε γεννηθεί εκδιώκοντας περίπου τους μισούς Κωνσταντινουπολίτες μέχρι το 1929. Ακολούθησε ο ληστρικός φόρος περιουσίας κατά το 2ο παγκόσμιο πόλεμο μέχρις ότου με τα Σεπτεμβριανά και τις ομαδικές απελάσεις στα χρόνια που ακολούθησαν ο Ελληνισμός της Κωνσταντινούπολης πρακτικά εξοντώθηκε.


Από τα Σεπτεμβριανά έχουν περάσει πλέον 52 συναπτά έτη. Δεν θα αναλωθούμε εδώ στο να περιγράψουμε ξανά το έργο της ντροπής των Τουρκικών όχλων και της Τουρκικής κυβέρνησης που το οργάνωσε μέχρι την τελευταία του λεπτομέρεια με αποτελεσματικότητα που οι Ναζιστές οργανωτές της «Νύχτας των Κρυστάλλων» θα είχαν εκτιμήσει. Πάμπολα έχουν γραφτεί επί του θέματος. Ο αναγνώστης μπορεί να ανατρέξει στο εξαίρετο «Ο Μηχανισμός της Καταστροφής» του Σπύρου Βρυώνη για παράδειγμα. Αντί για αυτό θα ασχοληθούμε με ότι θα έπρεπε να είναι τα διδάγματα από τα Σεπτεμβριανά.


Πρώτον ας θυμηθούμε ποιος ήταν ο ηθικός αυτουργός και οργανωτής του αίσχους. Το όνομα Μεντερές σας λέει τίποτα; Ο Αντνάν Μεντερές ο οποίος οργάνωσε και εξαπέλυσε τους Τουρκικούς όχλους να ξεριζώσουν τον Ελληνισμό της Κωνσταντινούπολης ήταν πρωθυπουργός της Τουρκίας και ηγέτης του «Δημοκρατικού Κόμματος». Ούτε αυτός ούτε το κόμμα του ήταν κάποιο από τα συνηθισμένα μορφώματα της σειράς του Τουρκικού βαθέως κράτους. Αντίθετα ο Μεντερές και το κόμμα του ήταν η αντιπολίτευση στο Κεμαλικό κόμμα και κατ΄ επέκταση το βαθύ κράτος. Είχαν εκλεγεί με συντριπτική πλειοψηφία στις εκλογές του 1950 τις πρώτες σχετικά ελεύθερες από ιδρύσεως Τουρκικής «Δημοκρατίας» και σε όσες ακολούθησαν ως το 1960. Ο Μεντερές πλήρωσε με τη ζωή του όταν ο στρατός τον ανέτρεψε το 1960 βάζοντας τέρμα δια της βίας στον κίνδυνο η Τουρκία να πάρει την ιδέα ότι ήταν στα αλήθεια δημοκρατία και όχι υπό τον έλεγχο του Κεμαλικού βαθέως κράτους.



Με άλλα λόγια οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης δεν βρέθηκαν στο στόχαστρο από τους «κακούς» Τούρκους του βαθέως κράτους. Βρέθηκαν στο στόχαστρο από τη μοναδική δημοκρατική κυβέρνηση της Τουρκίας πριν την επικράτηση των Ισλαμιστών του Ερντογάν. Βρέθηκαν στο στόχαστρο από αυτούς που αρεσκόμαστε να αποκαλούμε «καλούς» Τούρκους φορτώνοντας τον Τουρκικό επεκτατισμό αποκλειστικά στο Βαθύ κράτος. Η Τουρκική πολιτική παρέμεινε αναλλοίωτη είτε με δημοκρατική κυβέρνηση είτε με τον έλεγχο του Βαθέως κράτους και των Κεμαλιστών. Γιατί λοιπόν ακριβώς περιμένουμε ότι θα αλλάξει κάτι αν ο Ερντογάν συντρίψει το βαθύ κράτος και η Τουρκία εκδημοκρατιστεί πλήρως ως αποτέλεσμα; Μας έχει δώσει ο Ερντογάν το παραμικρό δείγμα γραφής προς αυτ’η την κατεύθυνση; Εκτός και αν πρέπει να θεωρήσουμε φιλική κίνηση τις Τουρκικές προσπάθειες για πλήρη αυτονομία στην παραγωγή πολεμικού υλικού και την κατασκευή αμφίβιων πλοίων τύπου δεξαμενής κατά πολύ ικανότερων κάθε υπάρχοντος Τουρκικού αποβατικού. Προφανώς τα αποβατικά τα χρειάζονται για τα σύνορα με το Ιράν


Το δεύτερο δίδαγμα δεν είναι αποκλειστικά των Σεπτεμβριανών. Μετα την Μικρασιατική καταστροφή απλά αποδεχτήκαμε την ήττα χωρίς να βρεθεί κανείς να μιλήσει για προσπάθεια αναστροφής της κάποια μέρα. Μετά τα Σεπτεμβριανά αποδεχτήκαμε ξανά την εθνική ταπείνωση χωρίς ούτε αντίποινα κατά της Τουρκίας ούτε να πούμε «ποτέ ξανά» στα αλήθεια και με έργα και όχι απλά στα λόγια. Ούτε 20 χρόνια μετά οι Τούρκοι κατέλαβαν τη μισή Κύπρο. Βρέθηκε ένας άνθρωπος να σκεφτεί σοβαρά την πιθανότητα ανακατάληψης της αντί να περιμένουμε οι Τούρκοί να ελεήσουν να φύγουν μόνοι τους;


Στην πράξη ηττοπαθώς αποδεχτήκαμε ότι η Τουρκία θα έχει στον αιώνα τον άπαντα στρατιωτική υπεροχή και ακόμα χειρότερα ότι αυτή είναι που έχει και την πρωτοβουλία κινήσεων να αρχίσει η να μην αρχίσει πόλεμο. Το πρώτο είναι απλώς ηλίθιο. Η Ελλάδα είχε τη στρατιωτική υπεροπλία και το 1974 και για αρκετά χρόνια μετά. Αν η Ελληνο-Τουρκική κρίση του 1976 για παράδειγμα κατέληγε σε πόλεμο οι πιθανότητες νίκης ήταν ξεκάθαρα υπέρ της Ελλάδας χωρίς καν να λάβουμε υπόψιν την Ελληνική υπεροχή σε ποιότητα έμψυχου υλικού. Ακόμα και σήμερα οι δύο χώρες είναι στρατιωτικά λίγο πολύ ισοδύναμες. Σε τελική ανάλυση δεν είμαστε ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία χώρα που αντιμετωπίζει έναν αριθμητικά υπέρτερο εχθρό και βρήκε επιτυχή λύση στο στρατιωτικό της πρόβλημα εκτός και αν ξαφνικά γίναμε και ανίκανοι σαν έθνος. Το Ισραήλ για το ποιο προφανές πρόσφατο παράδειγμα δεν κέρδισε τους πολέμους του μεταξύ 1948 και 1973 χάρη στην πριν το 1967 ασήμαντη Αμερικανική βοήθεια. Ακόμα και σήμερα οι Αμερικανική οικονομική βοήθεια παρότι σημαντική δεν είναι παρά μικρό σχετικά μέρος των αμυντικών δαπανών του και ακόμα μικρότερο του συνολικού προϋπολογισμού του.



Το δεύτερο, το να αφήνουμε στην πράξη την πρωτοβουλία κινήσεων στην Τουρκία δεν είναι απλά ηλίθιο. Πολύ χειρότερα είναι επικίνδυνο. Πέραν του ότι παραιτούμαστε μόνοι μας ενός από τα κύρια δικαιώματα ενός κράτους, το να διεξάγει  πόλεμο όταν κρίνει ότι το συμφέρον του το επιβάλει, επιτρέπουμε στην Τουρκία να διαλέγει τον τόπο και το χρόνο της επόμενης πρόκλησης. Την αφήνουμε να διαλέξει πόσο μακριά θα το πάει. Χωρίς να κερδίζουμε τίποτα, όταν και αν η Τουρκία αποφασίσει ότι η στιγμή είναι κατάλληλη για πόλεμο θα τον κάνει, την διευκολύνουμε να μας προκαλεί εκ του ασφαλούς και σε περίπτωση πολέμου να έχει το αρχικό τακτικό πλεονέκτημα. Ταυτόχρονα με δεδομένο, κατά δήλωση μας, ότι δεν υπάρχει περίπτωση να χτυπήσουμε πρώτοι η Τουρκία και αποθρασύνεται καθώς δεν έχει να φοβηθεί μια αιφνίδια κλιμάκωση από Ελληνικής πλευράς σε κάποια πρόκληση και διευκολύνεται καθώς οι ένοπλες δυνάμεις της δεν είναι υποχρεωμένες να καταναλώσουν πόρους και προσπάθεια για να είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν ένα Ελληνικό πρώτο πλήγμα


Τις συνέπειες των σφαλμάτων, και της συνεχούς μας υποχωρητικότητας και ηττοπάθειας τα είδαμε στην Κωνσταντινούπολη και ξανά στην Κύπρο. Τα είδαμε στα Ίμια. Τα βλέπουμε κάθε μέρα πάνω απ΄το Αιγαίο. Ως πότε απλά θα τα βλέπουμε απαθείς; Ως πότε θα δεχόμαστε κάθε ήττα σαν οριστική; Ως πότε θα βαυκαλιζόμαστε στην ελπίδα ότι η Τουρκική εξωτερική πολιτική θα κάνει στροφή 180 μοιρών αν απλά αλλάξει η κυβέρνηση της γείτονος; Καιρός δεν είναι έστω και αργά τα παθήματα του παρελθόντος να μας γίνουν μαθήματα;

Πηγές: Νοητική Αντίστασις

Η ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ





1 εικόνα = 1000 λέξεις...




Το πραγματικό ταξίδι του Οδυσσέα.
Γιατί μας το έκρυψαν;


Η ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΗ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΩΣ

α) η μελέτη της Εριέττας Μέρτζ

Η πρώτη που ετόλμησε να έρθει αντιμέτωπη προς την επικρατούσα άποψη ότι οι περιπλανήσεις του Οδυσσέως έγιναν μέσα στην Μεσόγειο ήταν η Αμερικανίδα Εριέττα Μέρτζ (Henrietta Mertz) η οποία το 1965 εξέδωσε στο Σικάγο των Η.Π.Α. το βιβλίο " The Wine Dark Sea" (τίτλος στα Ελληνικά "ΟΙΝΩΨ ΠΟΝΤΟΣ" εκδόσεις ΝΕΑ ΘΕΣΙΣ -1995)και αργότερα το 1967 τα "Αργοναυτικά" δια των οποίων με μεγάλη πειστικότητα -στηριζόμενη στις δικές της προσωπικές έρευνες και εξερευνήσεις στην Β. και Ν. Αμερική- διατυπώνει την θέση ότι το ταξίδι του Οδυσσέως είχε και ένα σημαντικό σκέλος εκτός Μεσογείου. Η άποψη της κ. Μέρτζ είναι ότι ο Οδυσσέας ταξίδεψε μέχρι τις ακτές της Αμερικής βοηθούμενος από τα θαλάσσια ρεύματα. Η κ. Μέρτζ εντόπισε τα μέρη που επισκέφθηκε ο Οδυσσέας με βάση την ταχύτητα που κινούνται τα θαλάσσια ρεύματα και την διάρκεια των ταξιδιών από σταθμό σε σταθμό όπως αναφέρονται στην Οδύσσεια. Οι απόψεις της κ. Μέρτζ ενισχύονται και από αρχαιολογικά ευρήματα που έχουν βρεθεί στην Αμερικανική ήπειρο.

Σχεδιάγραμμα που παρουσιάζει την περιπλάνηση του Οδυσσέα μετά την πτώση της Τροίας βάσει των διαπιστώσεων της Εριέττας Μέρτζ (η οποία μελέτησε εδάφιο προς εδάφιο το κείμενο του Ομήρου σε συνδυασμό με διάφορες νεότερες ανακαλύψεις και παρατηρήσεις που αναφέρονται από τον ίδιο τον Όμηρο π.χ. διάρκεια ταξιδιού κλπ). Στον χάρτη επισημαίνονται η περιοχή που υπήρξαν οι Σειρήνες , σε ποιο σημείο της Αμερικάνικης ηπείρου ήταν η Σκύλλα και η Χάρυβδης και μέσο ποίας οδού ο Οδυσσέας επέστρεψε στην Ιθάκη βοηθούμενος καθ' όλη την διαδρομή από το ρεύμα του κόλπου (Gulf stream) .

β) η μελέτη του Ζίγκφριντ Πετρίδη

Οι Έλληνες έχουν μία αποδεδειγμένη ναυτική ιστορία που ξεκινάει τουλάχιστον από το 7.250 π. Χ. όπως αποδεικνύεται από τα ευρήματα του σπηλαίου Φράχθι στην Αργολίδα.
«...Η μοναδικότης του Ελληνικού γεωγραφικού χώρου, ήτοι η παρουσία εις μικράν σχετικώς έκτασιν, το Αιγαίον Πέλαγος, εκατοντάδων νήσων, επέτρεψε εις τους προϊστορικούς κατοίκους του, λίαν ενωρίς την ανάπτυξιν της δια θαλάσσης επικοινωνίας. Με την πάροδο των ετών και την απόκτησιν πείρας θαλασσίων ταξιδίων, οι Αιγαίοι ναυτικοί έγιναν τολμηρώτεροι, πλεύσαντες προς βορράν εις τον Εύξεινον πόντον, προς νότον εις Αίγυπτον και "Φοινίκην" και δυσμάς εις Ιταλίαν και Ιβηρίαν. Ανακαλύψαντες ότι η θάλασσα εις ην εταξίδευον περιεβάλλεντο παντού υπό ξηράς με μία μόνον έξοδον, δεν εδίστασαν να εξέλθουν τραπέντες όπως είδομεν προς βορράν (σημ. της ΑΕΙ- Κασσιτερίδες νήσοι = Αγγλία) δια τον κασσίτερον και δια το ήλεκτρον, αλλά και προς δυσμάς ως θ' αποδείξωμεν...» ("ΟΔΥΣΣΕΙΑ" ελληνική έκδοση, σελίδα 139)

Η Ελληνική γραμματεία είναι πλούσια σε αναφορές για τις γεωγραφικές γνώσεις των αρχαίων προγόνων μας. Στην μελέτη του κ. Πετρίδη παρουσιάζονται στοιχεία που αφορούν τις γεωγραφικές γνώσεις για περιοχές :

- του Βορρά (υπερβορέα)

- της Ανατολής (Ασίας)

- του Νότου (Αιθιοπία, Κυρηναϊκή, Αίγυπτος, λοιπή βόρεια Αφρική)

- και της Δύσεως (Ιταλία, νήσοι δυτικώς της Ιταλίας α) Σαρδηνία, β) Κορσική γ) Έλβα δ) Καπρί ε) Ίσκια , Ιβηρική χερσόνησος, Γαλλία, βόρειο-ανατολική Ευρώπη, Βρετανία - Ιρλανδία

Από την Ελληνική γραμματεία προκύπτει ότι οι Έλληνες έχουν μεγάλη εξοικείωση με τις αστρονομικές παρατηρήσεις (παράδειγμα οι αστρονομικές αναφορές των Ορφικών ύμνων) και οι ναυτικοί της εποχής χρησιμοποιούν τους αστερισμούς για να προσανατολίζονται κατά την διάρκεια της νυχτερινή πλεύση τους.
Μεγάλη βαρύτητα στην έρευνα του ταξιδιού του Οδυσσέως έχουν οι αστρονομικές αναφορές της Οδύσσειας. Αναφέρεται από τον Όμηρο ότι «ΑΡΚΤΟΝ Θ' ΗΝ ΚΑΙ ΑΜΑΞΑΝ ΕΠΙΚΛΗΣΙΝ ΚΑΛΕΟΥΣΙΝ, ΗΤ' ΑΥΤΟΥ ΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΚΑΙ Τ' ΩΡΙΩΝΑ ΔΟΚΕΥΕΙ, ΟΙΗ Δ' ΑΜΜΟΡΟΣ ΕΣΤΙ ΛΟΕΤΡΩΝ ΩΚΕΑΝΟΙΟ ΤΗΝ ΓΑΡ ΔΗ ΜΙΝ ΑΝΩΓΕ ΚΑΛΥΨΩ, ΔΙΑ ΘΕΑΩΝ, ΠΟΝΤΟΠΟΡΕΥΟΜΕΝΑΙ ΕΠ' ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΧΕΙΡΟΣ ΕΧΟΝΤΑ» (ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ Ε 273) δηλαδή : "και την 'Αρκτον (Μ. 'Αρκτο) που την ονομάζουν και 'Αμαξα, που κλωθογυρίζει αυτού και παραφυλάει τον Ωρίωνα και που μονάχ' αυτή είναι αμέτοχη στα λουσίματα του Ωκεανού, (σημ. της ΑΕΙ : δηλαδή ο αστερισμός είναι αειφανής - δεν πέφτει κάτω από τον ορίζοντα) τον συμβούλεψε λοιπόν η υπέροχη θεά η Καλυψώ να ταξιδεύει έχοντας στ' αριστερό του χέρι αυτήν".
Στο κείμενο αυτό περιέχονται σημαντικότατες πληροφορίες. «...Ο Όμηρος ομιλεί περί "Ωκεανού" και όχι "Πόντου" και όπως είδομεν "Ωκεανόν" οι αρχαίοι Έλληνες ωνόμαζαν την περιβάλλουσαν την οικουμένην θάλασσαν (σημ. της ΑΕΙ : η θάλασσα έξω από τις Ηράκλεις στήλες) περί αυτού συμφωνεί και ο Στράβων "ΤΑΥΤΑ ΓΑΡ ΠΑΝΤΑ ΦΑΝΕΡΩΣ ΕΝ ΤΩ ΑΤΛΑΝΤΙΚΩ ΠΕΛΑΓΕΙ ΠΡΑΤΤΟΜΕΝΑ ΔΗΛΟΥΤΑΙ" (c26) δηλαδή : Όλα αυτά είναι καταφανές ότι δηλούνται (υπό του Ομήρου) ως τελούμενα εις τον Ατλαντικόν"...» ("ΟΔΥΣΣΕΙΑ" ελληνική έκδοση, σελίδα 182)

Η πολυετή εμπειρία του Ζ. Πετρίδη ως ιστιοπλόου τον βοήθησε να επιβεβαιώσει ή και να διορθώσει (όπου αυτό ήταν απαραίτητο) τα συμπεράσματα της Ε. Μέρτζ, με βάση τις αναφορές που υπάρχουν από τον Όμηρο για την διάρκεια του ταξιδιού από σταθμό σε σταθμό και τις επιπρόσθετες λεπτομέρειες που τυχόν αναφέρονται (π.χ. κατεύθυνση ανέμου, πορεία πλοίου, περιγραφές των νησιών κλπ).
Παράδειγμα : ΑΙΟΛΙΑ
«..Γράφει ο Όμηρος : "ΔΩΚΕ ΜΟΙ ΕΚΔΕΙΡΑΣ ΑΣΚΟΝ ΒΟΟΝ ΕΝΝΕΩΡΟΙΟ, ΕΝΘΑ ΔΕ ΒΥΚΤΑΩΝ ΑΝΕΜΟΝ ΚΑΤΕΔΗΣΕ ΚΕΛΕΥΘΑ, ΚΕΙΝΟΝ ΓΑΡ ΤΑΜΙΗΝ ΑΝΕΜΩΝ ΠΟΙΗΣΕ ΚΡΟΝΙΩΝ ΗΜΕΝ ΠΑΥΜΕΝΑΙ ΗΔ' ΟΡΝΥΜΕΝ ΟΝ Κ' ΕΘΕΛΗΣΙΝ. ΝΗΙ Δ' ΕΝΙ ΓΛΑΦΥΡΗ ΚΑΤΕΔΕΙ ΜΕΡΜΙΘΙ ΦΑΕΙΝΗ ΑΡΓΥΡΕΗ, ΗΝΑ ΜΗΤΙ ΠΑΡΑΠΝΕΥΣΗ ΟΛΙΓΟΝ ΠΕΡ, ΑΥΤΑΡ ΕΜΟΙ ΠΝΟΙΗΝ ΖΕΦΥΡΟΥ ΠΡΟΕΗΚΕΝ ΑΗΝΑΙ, ΟΦΡΑ ΦΕΡΟΙ ΝΗΑΣ ΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ" (ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ Κ19)

Δηλαδή "Μου 'δωσε ένα ασκί εννιάχρονου βοδιού, που το έγδαρε, κι έκλεισε κει μέσα τις κινήσεις των ανέμων με τα πολλά τους βουητά, γιατί εκείνον είχε κάμει ο γιός του Κρόνου επιστάτη στους ανέμους, για να σταματάη και να αμολάη όποιον του αρέσει. Κι έδεσε το ασκί μέσα στο βαθουλωτό καράβι με γυαλιστερή, ασημένια κλωστή, για να μην φυσάει έστω και λίγο. 'Αφησε μονάχα τον Ζέφυρο (δυτικό) να φυσάει για χάρη μου, για να πάη στην πατρίδα και τα πλοία κι εμάς τους ίδιους."
Ώστε ο Αίολος παρακληθείς υπό του Ωδυσσέως, εδέσμευσεν όλους τους ανέμους, αφήσας μόνο τον ούριον δι' αυτόν, Ζέφυρον - δυτικός, όπερ σημαίνει ότι ο Οδυσσεύς ευρίσκετο δυτικώς της Ιθάκης και περίπου στο ίδιο γεωγραφικό πλάτος με αυτήν.
Και η διήγησις συνεχίζει :
"ΕΝΝΗΜΑΡ ΜΕΝ ΟΜΩΣ ΠΛΕΟΜΕΝ ΝΥΚΤΑΣ ΤΕ ΚΑΙ ΗΜΑΡ, ΤΗ ΔΕΚΑΤΗ Δ' ΗΔΗ ΑΝΕΦΑΙΝΕΤΟ ΠΑΤΡΙΣ ΑΡΟΥΡΑ" (ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ Κ28) δηλαδή : " Εννιά μερόνυχτα συνέχεια ταξιδεύαμε και στις δέκα άρχισε να ξεχωρίζει πια η γη της πατρίδας" (σημ. της ΑΕΙ : άρα η νήσος Αιολία πρέπει να είναι ένα νησί που να ευρίσκεται δυτικά της Ιθάκης και να απέχει απόσταση που ισοδυναμεί με ταξίδι επί 9 μέρες με ευνοϊκό άνεμον)
Η απόστασις νήσοι Lipari - νήσος Ιθάκη δεν υπερβαίνει τα 270 μίλια και δια 9-ήμερον πλούν η μέση ταχύτης είναι : 270:9: 4=1,25 κόμβοι, αλλά μία ωριαία ταχύτητα πλεύσης 1,25 κόμβων δεν είναι "εύνοια" του Αιόλου, αλλά μαρτύριο...

Αντιθέτως η απόστασις : νήσος Μαγιόρκα - Σαρδηνία - Σικελία - Ιθάκη είναι 870 μίλια και δια 9-ήμερον πλούν η μέση ταχύτης είναι : 870:9:24=4,03 κόμβοι, δηλαδή μία ταχύτης ενός ήρεμου θαλάσσιου περιπάτου, δεκτή από πάσης απόψεως. 'Αρα να η "νήσος του Αιόλου"...» ("ΟΔΥΣΣΕΙΑ" ελληνική έκδοση, σελίδα 216)

Από τα ανωτέρω συμπεραίνεται ότι ο Οδυσσέας δεν έφτασε στην Αμερικανική ήπειρο από τύχη, παρασυρόμενος από τα θαλάσσια ρεύματα (άποψη την οποία έχει η κ. Ε. Μέρτζ).

Αποδεικνύεται ότι οι Έλληνες είχαν και ποντοπόρα πλοία, ισχυροτάτης κατασκευής, ταχέα και ευέλικτα.

Γνώριζαν πολύ καλά και την ναυτική τέχνη, αλλά και την τέχνη του ναυτίλου, εκμεταλλευόμενοι τις δυο κινητήριες δυνάμεις των πλοίων : τα κουπιά και τα πανιά. για να οδηγήσουν τα σκάφη τους εκεί που επιθυμούσαν.


Οι εικόνες καθώς και μέρος των κειμένων προέρχονται από τα βιβλία του Ζ. Πετρίδη

α) ΟΔΥΣΣΕΙΑ - μία ναυτική εποποιία των Ελλήνων εις την Αμερικήν (Αθήνα 1994)

β) HOMER'S ODYSSEY - America's discovery by the ancient Greeks (βελτιωμένη έκδοση - Athens1999)



Σχετική βιβλιογραφία :

ΖΙΓΚΦΡΙΝΤ ΠΕΤΡΙΔΗΣ "ΟΔΥΣΣΕΙΑ-Μία ναυτική εποποιϊα προϊστορικών Ελλήνων εις Αμερική"
HENRIETTE MERTZ "ΟΙΝΩΨ ΠΟΝΤΟΣ" εκδόσεις ΝΕΑ ΘΕΣΙΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΣΣΑΣ "Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ" εκδόσεις Εγκυκλοπαίδειας του ΗΛΙΟΥ
ENRICO MATTIEVICH "ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΜΥΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΟΛΑΣΗ" εκδόσεις ΕΚΑΤΗ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΑΞΙΩΤΗΣ "ΝΕΟ ΦΩΣ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ" εκδόσεις ΣΜΥΡΝΙΩΤΑΚΗ

Ευχαριστώ τον φίλο μου tubed13 για αυτα τα στοιχεία