"Αποκαλυπτικές είναι οι διαδοχικές λήψεις, που «τράβηξε» το λεττονικό ελικόπτερο της FRONTEX. Από αυτές προκύπτει, με βάση την ώρα και το γεωγραφικό στίγμα, ότι το σκάφος της τουρκικής ακτοφυλακής απλώς συνοδεύει έως τα ελληνικά χωρικά ύδατα λέμβο δουλεμπόρων, που μεταφέρει εξαθλιωμένους λαθρομετανάστες από τα τουρκικά παράλια στο Φαρμακονήσι."
"Ντοκουμέντα της ανοχής, τουλάχιστον, την οποία επιδεικνύουν οι τουρκικές Αρχές στη δράση των δουλεμπόρων, που μεταφέρουν παράνομα μετανάστες στα ελληνικά νησιά του ανατολικού Αιγαίου, διαθέτει πλέον η Κομισιόν. Οι φωτογραφίες, μαζί με αναλυτική περιγραφή των κινήσεων περιπολικού της τουρκικής ακτοφυλακής, που εμφανίζεται να μην εμποδίζει δουλεμπορικό σκάφος να αποπλεύσει από τις τουρκικές ακτές, περιλαμβάνονται σε αναφορά του πληρώματος λεττονικού ελικοπτέρου, που συμμετέχει στη δύναμη FRONTEX. Το ελικόπτερο, ενώ κατέγραφε το περιστατικό, δέχθηκε τουρκική παρενόχληση μέσω ασυρμάτου. Την ανάγκη η Τουρκία και η Λιβύη να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και να συνεργαστούν προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της λαθραίας διακίνησης μεταναστών, υπογραμμίζει εξάλλου γαλλική πρόταση στο Συμβούλιο υπουργών Δικαιοσύνης της Ε.Ε."
Δεν πρόκειται απλά για ανοχή αλλά πρόκειται για γενικευμένο σχέδιο των Τούρκων ώστε να αλλοιώσουν τον πληθυσμό της Ελλάδος και να επιτύχουν αυτό που έλεγε ο Οζάλ κάποτε για ειρηνικό εποικισμό της Ελλάδος.
Παρακάτω είναι ένα δείγμα της μανίας μετά της οποίας οι Τούρκοι παρακολουθούν την κίνηση στο ανατολικό Αιγαίο, αλλά τα σκάφη είτε λιμενικά είτε ιδιωτικά δεν τα βλέπουν ποτέ, ένα περίεργο πράγμα!
Οι Τούρκοι «ρίχνουν» τώρα σε αποστολές της Frontex
Το «Εθνος της Κυριακής» αποκαλύπτει σήμερα όλες τις κλήσεις που έγιναν από τουρκικά ραντάρ σε ιπτάμενα μέσα της FRONTEX φέτος, καθώς και το αποτύπωμα σε χάρτη των δυο τελευταίων παρενοχλήσεων του λετονικού ελικοπτέρου.
Νέο επικίνδυνο «παιχνίδι» προκλήσεων στα ανατολικά μας σύνορα φαίνεται πως βρήκε η Τουρκία, αυτήν τη φορά σε βάρος των ευρωπαϊκών αεροσκαφών και ελικοπτέρων που, στο πλαίσιο της επιχείρησης «Ποσειδών» της Frontex, επιτηρούν για την αποτροπή εισόδου λαθρομεταναστών μεταξύ Λέσβου και Ρόδου.
Το πιο ανησυχητικό ίσως είναι ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (υπεύθυνη για τις επιχειρήσεις της Frontex) επιχειρεί να αποκρύψει την πραγματικότητα ή στην καλύτερη περίπτωση δηλώνει άγνοια για τις παρενοχλήσεις αεροσκαφών που πετούν στον ελληνικό εναέριο χώρο από τα τουρκικά ραντάρ, «επεισόδια» που ξεκίνησαν από τον περασμένο Ιούνιο.
Αυτό προκύπτει εύλογα από τη δήλωση που έκανε ο εκπρόσωπος του κ. Barosso, σχετική με τις παρενοχλήσεις που δέχθηκε ελικόπτερο της Λετονίας την περασμένη εβδομάδα από τουρκικά ραντάρ κατά τη διάρκεια της πτήσης επιτήρησης και ενώ είχε εντοπίσει λαθρομετανάστες.
Το «Εθνος της Κυριακής» αποκαλύπτει σήμερα όλες τις κλήσεις που έγιναν από τουρκικά ραντάρ σε ιπτάμενα μέσα της FRONTEX φέτος, καθώς και το αποτύπωμα σε χάρτη των δυο τελευταίων παρενοχλήσεων του λετονικού ελικοπτέρου.
Τα αποδεικτικά
Οι συνομιλίες είναι μαγνητοφωνημένες από τις αρμόδιες ελληνικές Αρχές και έχουν προωθηθεί στο υπουργείο Εξωτερικών ώστε να προβεί στις αρμόζουσες ενημερώσεις και διαβήματα. Οπως προκύπτει από αυτές, πολλές φορές τα τουρκικά ραντάρ έχουν καλέσει μέσα από τη συχνότητα κινδύνου αεροσκάφη και ελικόπτερα της FRONTEX να αλλάξουν πορεία γιατί δήθεν παραβιάζουν τον τουρκικό εναέριο χώρο, ενώ σε πολλές περιπτώσεις (και στο λετονικό ελικόπτερο) έχουν απειλήσει με αναχαίτιση.
Με δεδομένες τις καταγεγραμμένες συνομιλίες, προκαλούν εντύπωση οι δηλώσεις του εκπροσώπου του κ. Barosso στις 15 Σεπτεμβρίου ότι δήθεν «τα πτητικά μέσα που μετέχουν στην FRONTEX δεν απειλήθηκαν ποτέ από τις τουρκικές Αρχές».
Θα έπρεπε ίσως να εξηγήσει πώς ακριβώς εννοεί την απειλή και εάν η φράση που συχνά επαναλαμβάνουν τα τουρκικά ραντάρ «εγκαταλείψτε την περιοχή διαφορετικά θα αναχαιτιστείτε» (Leave the area immediately otherwise you will be engaged and intercepted) είναι κατά τη γνώμη του... «πρόσκληση σε γεύμα».
Επίσης περίεργες είναι οι δηλώσεις του εκπροσώπου του κ. Barosso, σχετικές με το δικαίωμα άλλων χωρών να κάνουν έλεγχο ταυτότητας των αεροσκαφών ή ελικοπτέρων που ίπτανται σε ευρωπαϊκό εναέριο χώρο. Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος δήλωσε:
«Σύμφωνα με την FRONTEX, το τουρκικό ραντάρ προσπάθησε να έχει ραδιο-επικοινωνία με το ελικόπτερο προκειμένου να πιστοποιήσει την ταυτότητά του. Αυτή η επικοινωνία ήταν αδύνατη, γιατί χρησιμοποίησαν διαφορετικές ραδιοσυχνότητες. Να σημειωθεί ότι παρόμοια περιστατικά είναι πολύ συνηθισμένα».
Με δεδομένες τις καταγεγραμμένες συνομιλίες, προκαλούν εντύπωση οι δηλώσεις του εκπροσώπου του κ. Barosso στις 15 Σεπτεμβρίου ότι δήθεν «τα πτητικά μέσα που μετέχουν στην FRONTEX δεν απειλήθηκαν ποτέ από τις τουρκικές Αρχές».
Θα έπρεπε ίσως να εξηγήσει πώς ακριβώς εννοεί την απειλή και εάν η φράση που συχνά επαναλαμβάνουν τα τουρκικά ραντάρ «εγκαταλείψτε την περιοχή διαφορετικά θα αναχαιτιστείτε» (Leave the area immediately otherwise you will be engaged and intercepted) είναι κατά τη γνώμη του... «πρόσκληση σε γεύμα».
Επίσης περίεργες είναι οι δηλώσεις του εκπροσώπου του κ. Barosso, σχετικές με το δικαίωμα άλλων χωρών να κάνουν έλεγχο ταυτότητας των αεροσκαφών ή ελικοπτέρων που ίπτανται σε ευρωπαϊκό εναέριο χώρο. Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος δήλωσε:
«Σύμφωνα με την FRONTEX, το τουρκικό ραντάρ προσπάθησε να έχει ραδιο-επικοινωνία με το ελικόπτερο προκειμένου να πιστοποιήσει την ταυτότητά του. Αυτή η επικοινωνία ήταν αδύνατη, γιατί χρησιμοποίησαν διαφορετικές ραδιοσυχνότητες. Να σημειωθεί ότι παρόμοια περιστατικά είναι πολύ συνηθισμένα».
Με λίγα λόγια, είναι συνηθισμένο κατά τη γνώμη του το ραντάρ κάποιας χώρας, στην προκειμένη περίπτωση της Τουρκίας, να προσπαθεί να εξακριβώσει την ταυτότητα ενός ελικοπτέρου ή αεροσκάφους που πετάει στον εναέριο χώρο άλλης χώρας, της Ελλάδας και στον οποίο φυσικά δεν έχει καμία δικαιοδοσία.
Ο εκπρόσωπος διαβεβαίωσε ότι κανένα ελικόπτερο ή αεροσκάφος της FRONTEX δεν παραβίασε ποτέ τον τουρκικό εναέριο χώρο, ωστόσο δεν μπόρεσε ποτέ να εξηγήσει τη δικαιοδοσία που είχαν τα τουρκικά ραντάρ να καλούν για έλεγχο το ελικόπτερο που πετούσε μέσα στο ελληνικό FIR.
Τα 7 «χτυπήματα» από τις αρχές καλοκαιριού
Ο εκπρόσωπος διαβεβαίωσε ότι κανένα ελικόπτερο ή αεροσκάφος της FRONTEX δεν παραβίασε ποτέ τον τουρκικό εναέριο χώρο, ωστόσο δεν μπόρεσε ποτέ να εξηγήσει τη δικαιοδοσία που είχαν τα τουρκικά ραντάρ να καλούν για έλεγχο το ελικόπτερο που πετούσε μέσα στο ελληνικό FIR.
Τα 7 «χτυπήματα» από τις αρχές καλοκαιριού
Το «Εθνος της Κυριακής» αποκαλύπτει σήμερα όλες τις παρενοχλήσεις που έχουν δεχθεί τα ευρωπαϊκά μέσα, όπως αυτές έχουν καταγραφεί και μαγνητοφωνηθεί από το Εθνικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων.
1. Στις 13/6/2009, αεροσκάφος C-182 της Σλοβακίας που εκτελούσε αποστολή επιτήρησης στο πλαίσιο της επιχείρησης «Ποσειδών» της FRONTEX, πετούσε στη διαδρομή Κως - Σάμος - Κως σε ύψη 1.200 έως 3.000 πόδια. Μεταξύ 04:32 - 05:32 ώρα Ελλάδος κι ενώ βρισκόταν μεταξύ Αγαθονησίου και Φαρμακονησίου το ραντάρ του αεροδομίου MILAS παρενέβη στη συχνότητα κινδύνου (243,0) αναφέροντας ότι παραβιάζει τουρκικό εναέριο χώρο, προτρέποντάς το να απομακρυνθεί άμεσα από την περιοχή, διαφορετικά θα αναχαιτισθεί.
2. Στις 18/6/2009, αεροσκάφος C-182 της Σλοβακίας που εκτελούσε αποστολή επιτήρησης στο πλαίσιο της επιχείρησης «Ποσειδών» της FRONTEX, πετούσε στη διαδρομή Κως - Σάμος - Κως.
Στις 5:55 ώρα Ελλάδος, ενώ βρισκόταν στα 4.000 πόδια με πορεία 1.80ο δέχθηκε κλήση από το ραντάρ DATCA στη συχνότητα κινδύνου (243,0) το οποίο του ανέφερε ότι έχει παραβιάσει τον τουρκικό εναέριο χώρο, προτρέποντάς το να εγκαταλείψει άμεσα την περιοχή, διαφορετικά θα αναχαιτισθεί. Ακριβώς τις ίδιες απειλές δέχτηκε στις 5:58 και ενώ πετούσε στην περιοχή Αγαθονησίου σε ύψος 2.000 πόδια και στις 06:30 και ενώ πετούσε σε ύψος 3.000 πόδια.
3. Στις 19/7/2009, αεροσκάφος C-208 του Λουξεμβούργου που εκτελούσε αποστολή επιτήρησης, πετούσε στη διαδρομή Λέσβος - Φαρμακονήσι - Λέσβος. Στις 2:51 ώρα Ελλάδος και ενώ βρισκόταν νοτιοανατολικά του Αγαθονησίου δέχθηκε κλήση από το ραντάρ DATCA στη συχνότητα κινδύνου με το ακόλουθο περιεχόμενο: «Σας μιλά το Flower Control (σ.σ.: είναι το χαρακτηριστικό του ραντάρ στην περιοχή DATCHA): Παραβιάζετε τουρκικό εναέριο χώρο. Εγκαταλείψτε αμέσως, διαφορετικά θα αναχαιτισθείτε». Στις 4:56 ώρα Ελλάδος και ενώ βρισκόταν βορειοανατολικά της Χίου, ίδια κλήση από το ραντάρ της Σμύρνης, με την ακόλουθη σαφέστατη απειλή: «Βρίσκεσαι στον τουρκικό εναέριο χώρο, στρέψε σε πορεία 310 διαφορετικά θα εφαρμοστεί τακτική ενέργεια».
4. Στις 1/8/2009, αεροσκάφος C-208 του Λουξεμβούργου που εκτελούσε αποστολή επιτήρησης στο πλαίσιο της επιχείρησης «Ποσειδών» της FRONTEX, πετούσε στη διαδρομή Λέσβος - Φαρμακονήσι - Λέσβος.
Στις 23:47 ώρα Ελλάδος και ενώ βρισκόταν βορειοανατολικά της Χίου δέχθηκε κλήση στη συχνότητα κινδύνου από το ραντάρ Σμύρνης ως εξής: «Βρίσκεσαι στον τουρκικό εναέριο χώρο, στρέψε σε πορεία 270 διαφορετικά θα εφαρμοστεί τακτική ενέργεια».
5. Στις 2/8/2009, αεροσκάφος C-208 του Λουξεμβούργου που εκτελούσε αποστολή επιτήρησης της FRONTEX, πετούσε στη διαδρομή Λέσβος - Φαρμακονήσι - Λέσβος. Στις 0:12 ώρα Ελλάδος κι ενώ βρισκόταν νοτιοανατολικά της Σάμου το ραντάρ της DATCA κάλεσε το αεροσκάφος στην συχνότητα κινδύνου, λέγοντας: «Παραβιάζεις τον τουρκικό εναέριο χώρο. Εγκατέλειψε αμέσως, διαφορετικά θα αναχαιτιστείς».
Στις 0:32 ώρα Ελλάδος, όπως και στη 1:15, και ενώ βρισκόταν βορειοδυτικά του Φαρμακονησίου δέχθηκε ακριβώς τις ίδια κλήσεις στη συχνότητα κινδύνου από το ραντάρ DATCA, με τις ίδιες απειλές. Στις 2:02 ώρα Ελλάδος και ενώ βρισκόταν βόρεια από το Φαρμακονήσι η κλήση επαναλήφθηκε από το ραντάρ DATCA: «Παραβιάζεις τον τουρκικό εναέριο χώρο, παρακαλώ εγκατάλειψε αμέσως». Ιδιου περιεχομένου κλήση επαναλήφθηκε στις 02:37 και ενώ βρισκόταν βόρεια από το Φαρμακονήσι.
ΙΩΑΝΝΑ ΗΛΙΑΔΗ
ΠΗΓΗ
1. Στις 13/6/2009, αεροσκάφος C-182 της Σλοβακίας που εκτελούσε αποστολή επιτήρησης στο πλαίσιο της επιχείρησης «Ποσειδών» της FRONTEX, πετούσε στη διαδρομή Κως - Σάμος - Κως σε ύψη 1.200 έως 3.000 πόδια. Μεταξύ 04:32 - 05:32 ώρα Ελλάδος κι ενώ βρισκόταν μεταξύ Αγαθονησίου και Φαρμακονησίου το ραντάρ του αεροδομίου MILAS παρενέβη στη συχνότητα κινδύνου (243,0) αναφέροντας ότι παραβιάζει τουρκικό εναέριο χώρο, προτρέποντάς το να απομακρυνθεί άμεσα από την περιοχή, διαφορετικά θα αναχαιτισθεί.
2. Στις 18/6/2009, αεροσκάφος C-182 της Σλοβακίας που εκτελούσε αποστολή επιτήρησης στο πλαίσιο της επιχείρησης «Ποσειδών» της FRONTEX, πετούσε στη διαδρομή Κως - Σάμος - Κως.
Στις 5:55 ώρα Ελλάδος, ενώ βρισκόταν στα 4.000 πόδια με πορεία 1.80ο δέχθηκε κλήση από το ραντάρ DATCA στη συχνότητα κινδύνου (243,0) το οποίο του ανέφερε ότι έχει παραβιάσει τον τουρκικό εναέριο χώρο, προτρέποντάς το να εγκαταλείψει άμεσα την περιοχή, διαφορετικά θα αναχαιτισθεί. Ακριβώς τις ίδιες απειλές δέχτηκε στις 5:58 και ενώ πετούσε στην περιοχή Αγαθονησίου σε ύψος 2.000 πόδια και στις 06:30 και ενώ πετούσε σε ύψος 3.000 πόδια.
3. Στις 19/7/2009, αεροσκάφος C-208 του Λουξεμβούργου που εκτελούσε αποστολή επιτήρησης, πετούσε στη διαδρομή Λέσβος - Φαρμακονήσι - Λέσβος. Στις 2:51 ώρα Ελλάδος και ενώ βρισκόταν νοτιοανατολικά του Αγαθονησίου δέχθηκε κλήση από το ραντάρ DATCA στη συχνότητα κινδύνου με το ακόλουθο περιεχόμενο: «Σας μιλά το Flower Control (σ.σ.: είναι το χαρακτηριστικό του ραντάρ στην περιοχή DATCHA): Παραβιάζετε τουρκικό εναέριο χώρο. Εγκαταλείψτε αμέσως, διαφορετικά θα αναχαιτισθείτε». Στις 4:56 ώρα Ελλάδος και ενώ βρισκόταν βορειοανατολικά της Χίου, ίδια κλήση από το ραντάρ της Σμύρνης, με την ακόλουθη σαφέστατη απειλή: «Βρίσκεσαι στον τουρκικό εναέριο χώρο, στρέψε σε πορεία 310 διαφορετικά θα εφαρμοστεί τακτική ενέργεια».
4. Στις 1/8/2009, αεροσκάφος C-208 του Λουξεμβούργου που εκτελούσε αποστολή επιτήρησης στο πλαίσιο της επιχείρησης «Ποσειδών» της FRONTEX, πετούσε στη διαδρομή Λέσβος - Φαρμακονήσι - Λέσβος.
Στις 23:47 ώρα Ελλάδος και ενώ βρισκόταν βορειοανατολικά της Χίου δέχθηκε κλήση στη συχνότητα κινδύνου από το ραντάρ Σμύρνης ως εξής: «Βρίσκεσαι στον τουρκικό εναέριο χώρο, στρέψε σε πορεία 270 διαφορετικά θα εφαρμοστεί τακτική ενέργεια».
5. Στις 2/8/2009, αεροσκάφος C-208 του Λουξεμβούργου που εκτελούσε αποστολή επιτήρησης της FRONTEX, πετούσε στη διαδρομή Λέσβος - Φαρμακονήσι - Λέσβος. Στις 0:12 ώρα Ελλάδος κι ενώ βρισκόταν νοτιοανατολικά της Σάμου το ραντάρ της DATCA κάλεσε το αεροσκάφος στην συχνότητα κινδύνου, λέγοντας: «Παραβιάζεις τον τουρκικό εναέριο χώρο. Εγκατέλειψε αμέσως, διαφορετικά θα αναχαιτιστείς».
Στις 0:32 ώρα Ελλάδος, όπως και στη 1:15, και ενώ βρισκόταν βορειοδυτικά του Φαρμακονησίου δέχθηκε ακριβώς τις ίδια κλήσεις στη συχνότητα κινδύνου από το ραντάρ DATCA, με τις ίδιες απειλές. Στις 2:02 ώρα Ελλάδος και ενώ βρισκόταν βόρεια από το Φαρμακονήσι η κλήση επαναλήφθηκε από το ραντάρ DATCA: «Παραβιάζεις τον τουρκικό εναέριο χώρο, παρακαλώ εγκατάλειψε αμέσως». Ιδιου περιεχομένου κλήση επαναλήφθηκε στις 02:37 και ενώ βρισκόταν βόρεια από το Φαρμακονήσι.
ΙΩΑΝΝΑ ΗΛΙΑΔΗ
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου