Μιλώντας στην «δημοκρατία» επισήμανε πως το θέμα της παρέλασης της Θεσσαλονίκης έχει υπερτροφοδοτηθεί, καθώς «όλα τα οπλικά συστήματα που είναι να παρελάσουν εδώ βρίσκονται στον περίγυρο. Έτσι, δεν τίθεται θέμα αποζημιώσεων εκτός έδρας. Οι καταδρομείς είναι από τη Ρεντίνα, η μηχανοκίνητη ταξιαρχία από την Ασσυρο, το ίδιο και το πυροβολικό, τα Hawk από τον Χορτιάτη. Συνεπώς για ποια τεράστια κονδύλια μιλάμε;».
Για τις αντιρρήσεις, σημειώνει με νόημα: «Κάποιοι κουλτουριάρηδες λένε ότι αυτά είναι για την Ουγκάντα. Δηλαδή όταν στα Ηλύσια Πεδία οι Γάλλοι κάνουν παρέλαση αυτό είναι Ουγκάντα;» αναρωτιέται. Και προσθέτει: «Αυτά τα λένε οι στρατηγοί με τα κοστούμια που δεν έχουν διοικήσει μονάδες. Αν έχεις λιώσεις χιλιάδες άρβυλα κάνοντας πορείες με 35 κιλά στην πλάτη, όπως οι καταδρομείς, τότε ξέρεις να σέβεσαι και να αγαπάς αυτό που κάνεις. Οι στρατηγοί της πολυθρόνας το μόνο που ξέρουν είναι να φοβούνται μη γίνει κανένα ατυχηματάκι ή μην πάθουμε κάτι». Μάλιστα, καταλήγει ότι και το ποσό που γνωστοποιήθηκε ως κόστος για τα καύσιμα της παρέλασης (35.000 ευρώ) είναι μεγαλύτερο από το πραγματικό. «Αρα, κόστος ουσιαστικά μηδέν» καταλήγει.
Ένα άλλο θέμα το οποίο θέτει είναι αυτό της εκπαίδευσης που όπως ισχυρίζεται, κάποιοι τεχνηέντως κρύβουν. «Γιατί η παρέλαση είναι και εκπαίδευση. Οι μετέχοντες πρέπει να ελέγξουν τα οπλικά συστήματα και να δουν αν λειτουργούν σωστά, να κάνουν συντήρηση και να τα καθαρίσουν για να είναι πραγματικά ευπαρουσίαστα. Η παρέλαση είναι ένα επιπλέον έναυσμα για το προσωπικό να εργασθεί με ζήλο, ώστε να εμφανίσει την καλύτερη δυνατή εικόνα. Εκεί πάνω όλη η μονάδα μπαίνει σε μια διαδικασία κινητοποίησης. Άρα υπάρχει ένα σημαντικό ζήτημα εκπαίδευσης, που γίνεται στα θέματα συντήρησης των οπλικών συστημάτων, τα οποία θα παρελάσουν. Από το 45άρι ως το πιο βαρύ οπλικό σύστημα» σημειώνει.
Επιπλέον εκπαίδευση προσφέρει και η διαδικασία μεταφοράς των οχημάτων. «Ένα άρμα μάχης για να φύγει στη Θεσσαλονίκη πρέπει να φορτωθεί στον αρματοφορέα. Άρα και εκεί γίνεται εκπαίδευση. Μετά κατά τη διάρκεια της παρέλασης επακολουθεί η μηχανοοδήγηση μέσα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, με απόλυτο ρυθμό και ακρίβεια. Άρα και εδώ υπάρχει επιπλέον εκπαίδευση. Προσθέστε σε αυτά και τις επικοινωνίες, γιατί όλη η παρέλαση πρέπει να συντονίζεται, αλλά και την ασφάλεια, που επίσης είναι σημαντικό θέμα για τη μεταφορά των οχημάτων» εξηγεί ο πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας.
«Τίποτα από όλα αυτά δεν είναι άσκοπο. Όλα συντελούν στην καλύτερη εκπαίδευση του προσωπικού και τη συντήρηση των οπλικών συστημάτων», σημειώνει ο κ. Φράγκος.
Πηγή hellas-now.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου