Κίνδυνος "εμφράγματος" στη χώρα από την απεργία μεταφορέων-βενζινοπωλών

ΣE κλοιό απεργιακών κινητοποιήσεων από τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, αλλά και από τους βενζινοπώλες βρίσκεται από χθες η χώρα. Αποτέλεσμα είναι η δημιουργία σοβαρών προβλημάτων στον ανεφοδιασμό της αγοράς με υγρά καύσιμα, στη διακίνηση προϊόντων και πρώτων υλών αλλά και επιβατών, και μάλιστα εν μέσω της τουριστικής περιόδου. Χθες δημιουργήθηκαν τεράστιες ουρές στα πρατήρια, τα οποία ενδέχεται από σήμερα να κλείσουν επ'Α αόριστον.

ΣE κλοιό απεργιακών κινητοποιήσεων από τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης βρίσκεται από χθες η χώρα. Αποτέλεσμα είναι η δημιουργία σοβαρών προβλημάτων στον ανεφοδιασμό της αγοράς με υγρά καύσιμα, στη διακίνηση προϊόντων και πρώτων υλών, αλλά και επιβατών και μάλιστα εν μέσω της τουριστικής περιόδου, η οποία έχει ήδη πληγεί από τα γενικότερα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας.
Οι δύο κλάδοι αντιδρούν στις αποφάσεις του Yπουργείου Yποδομών για απελευθέρωση της αγοράς οδικών εμπορευματικών μεταφορών αλλά και του καθεστώτος έκδοσης αδειών πρατηρίων υγρών καυσίμων. Οι μεν μεταφορείς έχουν προκηρύξει απεργία διαρκείας, οι δε βενζινοπώλες προσανατολίζονται σε κινητοποιήσεις με κλείσιμο των πρατηρίων τους, που θα αποφασιστούν σήμερα από το διοικητικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών. Σε ανάλογη κίνηση προσανατολίζεται και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων.

Εν τω μεταξύ, από την Κυριακή, οπότε και ανακοινώθηκε η απεργία των βυτιοφορέων, δημιουργήθηκαν τεράστιες ουρές στα πρατήρια καυσίμων, κυρίως στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα χθες το απόγευμα να έχει «στεγνώσει» το 80% των πρατηρίων. Την ίδια ώρα οι βυτιοφορείς απέκλεισαν τις εισόδους των διυλιστηρίων τόσο στην Αττική όσο και στη Θεσσαλονίκη με αποτέλεσμα να σταματήσει ο ανεφοδιασμός της αγοράς και από τα βυτία ιδιοκτησίας των εταιριών εμπορίας καυσίμων. Παράλληλα, οι ιδιοκτήτες φορτηγών παρέταξαν τα αυτοκίνητά τους στη δεξιά λωρίδα της εθνικής οδού στο ύψος της Μεταμόρφωσης όπου δημιουργήθηκαν μεγάλα κυκλοφορικά προβλήματα.

Ο υπουργός Yποδομών Δημήτρης Ρέππας κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου απηύθυνε μήνυμα στους εκπροσώπους των ιδιοκτητών φορτηγών να αναλογιστούν τις ευθύνες τους απέναντι στην κοινωνία και συνέστησε ψυχραιμία, υπενθυμίζοντας ότι οι εταιρίες πετρελαίων έχουν δικό τους στόλο για την τροφοδοσία των πρατηρίων.
Εν τω μεταξύ ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, έκανε λόγο για ουσιαστική μεταρρύθμιση και ανέλαβε διαμεσολαβητική πρωτοβουλία προκειμένου να εκτονωθεί το πρόβλημα που δημιουργείται στην αγορά εξαιτίας της απεργίας. Συγκεκριμένα, με πρωτοβουλία του κ. Μίχαλου, πραγματοποιήθηκε στο ΕΒΕΑ συνάντηση με τους εκπροσώπους του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος, στην οποία συμμετείχαν και ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Γ. Κασιμάτης και ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασ. Κορκίδης. Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ δεσμεύτηκε προς του εκπροσώπους των ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. ότι θα ζητήσει από την κυβέρνηση στο υπό κατάρτιση σχέδιο νόμου να περιληφθούν ορισμένα από τα αιτήματά τους και ειδικότερα αυτό που αφορά τη μη απαξίωση των περιουσιακών τους στοιχείων. Συγκεκριμένα, το ΕΒΕΑ θα προτείνει να υπάρξει μια εύλογη χρονική περίοδος με τη μέθοδο του φορολογικού συμψηφισμού, με στόχο την απόσβεση του κόστους αδείας που έχει καταβληθεί στο κράτος.

Ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Β. Κορκίδης, έκανε λόγο για βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και του κόστους, εξαιτίας της ρύθμισης, επισημαίνοντας όμως ότι στην παρούσα χρονική συγκυρία θα προκαλέσει «χάος στην αγορά, έμφραγμα στο εμπόριο, black out στην ακτοπλοΐα και άμεσα προβλήματα στις νησιωτικές εποχιακές αγορές, στον ανεφοδιασμό εμπορικών επιχειρήσεων, ξενοδοχείων, πλοίων, εργοστασίων ενώ θα υπάρξουν σοβαρές ελλείψεις στην τροφοδοσία υγρών καυσίμων».

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: